Powiedz jak możemy Ci pomóc

Agencja Reklamowa Haiku Studio

Chojnice

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Jak pozycjonować stronę internetową, aby osiągnąć dobre efekty?

Autor: Agencja Reklamowa Haiku Studio, publikacja: 2021-07-07

Pozycjonowanie strony powinno być skuteczne. Natomiast od razu rodzi się pytanie, jakie działania są konieczne, aby osiągnąć sukces. Wbrew pozorom łatwe to nie jest i wymaga dobrze przemyślanej strategii. Błędy natomiast okazują się nad wyraz kosztowne.

Skuteczne pozycjonowanie

Liczą się fakty, a nie mity!

Niektórym osobom wydaje się, że wystarczy obejrzeć kilka filmów instruktażowych, aby osiągnąć poziom speca od pozycjonowania. Jednak prawda jest inna. Przecież nikt też od razu nie staje się fachowcem od grafiki komputerowej, ale i od… remontu mieszkania. Dlaczego inaczej miałoby być z pozycjonowaniem, tym bardziej że w tej dziedzinie zmiany są dość dynamiczne. To, co sprawdzało się jeszcze kilka lat temu, niekoniecznie przyniesie pozytywne efekty obecnie. W związku z tym lepiej nie słuchać mitycznych teorii o tym, jak łatwo pozycjonować, a naukę na błędach po prostu zostawić innym.

Skorzystanie z pomocy profesjonalisty to wyraz rozsądku – stawia się na wiedzę i doświadczenie. Przy okazji można zaoszczędzić sporo czasu, a nawet pieniędzy. Trudno obejść się bez płatnych narzędzi, ale ich zakup na indywidualne potrzeby niezbyt się opłaca.

Poza tym naprawa tego, co zostało wykonane niepoprawnie, często generuje wyższe koszty niż te przeznaczone na pozycjonowanie ze specjalistą SEO. Inna kwestia, że przy samodzielnych działaniach pozycjonujących ryzykuje się nie tylko utratą pozycji w wyszukiwarce, ale także utratą klientów.

W każdym razie pozycjonowanie na własną rękę opłaca się wyłącznie wtedy, kiedy z profesjonalnym pozycjonowaniem wiąże się swoją przyszłość.

Jak pozycjonować stronę skutecznie?

Lista rzeczy, na które należy zwrócić uwagę, okazuje się dość długa. Już dawno minęły te czasy, kiedy wystarczyła odpowiednia liczba linków, często ze spamerskich źródeł. Owszem nadal profil linkowy ma znaczenie, ale kluczowa okazuje się jakość odnośników. Ważne jest zatem pochodzenie linków. Dobrym pomysłem są artykuły sponsorowane, wpisy na blogu firmowym czy dawanie materiałów do katalogów branżowych.

Jednak w strategii działania nie wolno ograniczać się tylko do odnośników. Co więcej, każdy element pozycjonowania wymaga rozwagi i gruntownej analizy pod kątem korzyści, ale i ceny.

Strona istniejąca? Niezbędny audyt SEO

Często zdarza się, że klienci mają stronę firmową, która praktycznie jest niewidoczna w wyszukiwarce. W takiej sytuacji pierwszym krokiem powinien być audyt, dzięki któremu można znaleźć źródło problemu, czyli elementy wymagające szybkiej modyfikacji. Aby tego dokonać, konieczne jest skorzystanie z zaawansowanych narzędzi. Kompleksowa analiza poprzedza konkretne działania naprawcze, które mogą mieć różny charakter. Czasami trzeba poprawić tytuły stron, usunąć zduplikowane treści czy usprawnić nawigację. W wielu przypadkach brakuje wartościowych treści zawierających odpowiednie słowa kluczowe.

A co z nową stroną? O pozycjonowaniu należy pomyśleć już na etapie tworzenia serwisu, aby uniknąć niepotrzebnych błędów. Dlatego tak istotna okazuje się odpowiednia strategia.

Słowa kluczowe to… klucz do dobrego pozycjonowania

Słowa kluczowe

Od razu należy podkreślić, że chodzi o wybór optymalnych fraz dla promocji konkretnej strony. A to kolejny problem dla osób, które nie mają doświadczenia. Zbyt mały zasób słów kluczowych znacznie ogranicza ruch z wyszukiwarek. Jeszcze gorzej, kiedy pozycjonuje się na źle dobrane frazy.

Bez wątpienia opłaca się skorzystać z pomocy narzędzi do szukania takich haseł, dzięki którym łatwiej odkryć, czego tak naprawdę szukają potencjalni klienci. Co ważne, warto skupić się na rozbudowanych frazach, bo i taniej, i efektywność pozycjonowania większa.

Od słowa do słów wielu, czyli sztuka tworzenia dobrych treści

Użytkownicy, którzy wchodzą na stronę, przede wszystkim szukają wartościowych informacji. Dlatego dwa zdania to za mało, aby rzeczywiście zainteresować odbiorcę. Błędem jest również powtarzanie tych samych treści na kolejnych podstronach. Optymalizacja contentu okazuje się zatem wyjątkowo ważnym elementem skutecznego pozycjonowania. Warto też pokusić się o pisanie bloga firmowego, aby podkreślić znajomość branży.

I rzeczywiście tak jest, że w treści powinny znaleźć się wcześniej przygotowane słowa kluczowe, oczywiście w odpowiednim nasyceniu. Nikogo przecież nie zainteresują teksty składające się niemal wyłącznie z fraz pod pozycjonowanie. Co więcej, za dużo słów kluczowych jest również niekorzystne w kontekście działań pozycjonujących, ponieważ dla robotów wyszukiwarki liczą się jedynie wartościowe wpisy.

Konkurencja też ma znaczenie

Jeżeli szuka się odpowiedzi na pytanie, jak efektywnie pozycjonować stronę, to nie można zapominać o swoich bezpośrednich konkurentach. Serwisy firm kierujących swoją ofertę do tej samej grupy odbiorców należy poddać dokładnej analizie. W wielu przypadkach okazuje się to bardzo pomocne.

Bywa i tak, że konkurenci nie mają swojej strony internetowej, co jest jeszcze lepszą opcją, ponieważ nie stanowią wtedy żadnego zagrożenia w kontekście pozycjonowania.

Pozycjonowanie stron - komu zlecić?

Poniżej przedstawiamy ranking 6 497 Specjalistów od Pozycjonowania Stron Internetowych najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Więcej poradników o pozycjonowaniu stron