Powiedz jak możemy Ci pomóc

Agencja Reklamowa Haiku Studio

Chojnice

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Jak firma może skutecznie reklamować się w Internecie?

Autor: Agencja Reklamowa Haiku Studio, publikacja: 2021-07-08

Reklama internetowa charakteryzuje się szerokim zasięgiem, wysokim prawdopodobieństwem dotarcia do ściśle sprecyzowanej grupy odbiorców, a przy tym relatywnie niewysokim kosztem. Dlatego to zdecydowanie korzystna forma marketingu, która daje ogromne możliwości promocyjne. Warto zatem przyjrzeć się opcjom reklamowania w Internecie, nawet przez firmę działającą lokalnie.

Skuteczna reklama online

Kto potrzebuje reklamy?

Odpowiedź wydaje się oczywista – każdy, kto prowadzi jakąś działalność usługową lub zajmuje się sprzedażą produktów. Trzeba przecież jakoś dotrzeć do potencjalnego klienta.

W ostatnich latach zmienił się jednak profil skutecznej reklamy. Coraz częściej słyszy się o niemal nieograniczonych możliwościach, jakie oferuje reklama online. Bez wątpienia żaden poważny właściciel firmy nie powinien bagatelizować znaczenia działań realizowanych w sieci, mimo że niektóre pomysły offline nadal są warte rozważenia.

Efektywne sposoby na reklamę w Internecie dla firm

Dobra wiadomość jest taka, że nie trzeba przeznaczać wysokich kwot, aby skutecznie promować firmę online. Dlatego nawet niewielkie biznesy mogą sobie pozwolić na reklamowanie się w Internecie. Na co warto postawić?

Google Moja Firma

To darmowa opcja. Wystarczy mieć aktywne konto Google, aby założyć wizytówkę firmową, która będzie się wyświetlać użytkownikom na frazy brandowe w wynikach organicznych wyszukiwarki Google. W ten sposób można zaprezentować potencjalnym klientom kluczowe informacje związane z prowadzoną działalnością – przede wszystkim namiary adresowe, ale jest też możliwość uzupełnienia tych podstawowych wiadomości o zdjęcia czy krótki opis firmy. Co więcej, dane firmowe są też widoczne w najpopularniejszej aplikacji przeznaczonej do nawigacji, czyli Google Maps.

Taka forma reklamy internetowej wydaje się wręcz wymarzona dla lokalnych biznesów. Jeżeli użytkownik szuka konkretnej usługi lub sklepu i trafi na wizytówkę online firmy, która ma swoją siedzibę niedaleko od jego miejsca zamieszkania, to wzrasta szansa na wybranie właśnie tego adresu.

Reklama firmy w Internecie

Media społecznościowe

Założenie konta firmowego na Facebooku, Instagramie czy LinkedInie sprawdza się niemal w każdym przypadku, o ile oferta nie jest skierowana do seniorów. Trzeba natomiast przestrzegać kilku istotnych wskazówek:

  • Po pierwsze, profil musi być aktywny, aby przyciągnąć uwagę użytkowników. Niezbędne są zatem stałe publikacje interesujących treści, które też angażują odbiorców. Post raz na miesiąc oznacza nie tylko mniejsze zainteresowanie ze strony potencjalnych odbiorców, ale również słabsze zasięgi.
  • Po drugie, nie należy powielać contentu na kilka profilach, ponieważ to nie pomaga w promocji firmy.
  • Po trzecie, warto pamiętać o różnicach w specyfice poszczególnych portali społecznościowych.
  • Po czwarte, jeżeli prowadzenie kont w kilku social mediach przekracza możliwości, np. ze względu na brak czasu, to albo trzeba skorzystać z czyjejś pomocy, albo skupić się tylko jednym wybranym profilu.

Strona firmowa / blog firmowy

Własna strona internetowa pozwala przede wszystkim na budowanie pozytywnego wizerunku profesjonalisty – właściciela firmy w pełni świadomego mechanizmów marketingowych. To całkowita kontrola nad treściami i zarazem podstawowe narzędzie promocji. Warto pamiętać, że same social media to zdecydowanie za mało, tym bardziej że czasami zdarzają się awarie albo włamania na konto.

Na stronie WWW można też zaprezentować się z jak najlepszej, fachowej strony poprzez zamieszczanie wartościowego contentu na blogu. Co więcej, dobrze prowadzona przestrzeń blogowa jest niezastąpiona w działaniach pozycjonujących.

Pozycjonowanie, czyli reklama strony firmowej

To niezwykle skuteczna forma promocji, o ile strona internetowa jest dobrze zoptymalizowana, dobór słów kluczowych odpowiednio przemyślany, treści przydatne dla użytkowników i prawidłowo napisane pod roboty wyszukiwarek, a profil linkowy rzeczywiście wartościowy.

Wbrew pozorom niełatwo doprowadzić do takiej sytuacji, kiedy strona firmowa zacznie realnie zarabiać, czyli pozyskiwać odbiorców / klientów. Podstawą wszelkich działań pozycjonujących powinna być dobra strategia wsparta systematyczną pracą. W tym przypadku bez wątpienia warto powierzyć zadanie pozycjonowania profesjonalistom, ponieważ błędy są dość kosztowne.

Pozycjonowanie dobrze natomiast łączyć z usługą Google Moja Firma czy prowadzeniem profili w social mediach, ale także z jeszcze dwoma rodzajami reklamy internetowej, o których poniżej.

Google Ads / Facebook Ads

Ten typ reklamy idealnie sprawdza się w niektórych branżach w szczycie sezonu albo gdy trzeba jeszcze czekać na efekty pozycjonowania. Jeżeli kampania zostanie dobrze zoptymalizowana, to nawet przy niewielkim budżecie można osiągnąć całkiem duże korzyści.

Płatność może być pobierana za kliknięcie. Trzeba jednak zwrócić uwagę, aby usługi lub produkty były oferowane z wyższym zyskiem w porównaniu z kosztem pojedynczego kliknięcia linku prowadzącego na promowaną stronę.

Z kolei reklamy na Facebooku pozwalają na bardzo precyzyjne ustalenie targetu. Dzięki temu przekaz reklamowy trafia do tych osób, które realnie mogą być nim zainteresowane. Do wyboru są też bardzo różnorodne typy wyświetlania reklam, w tym tak przyciągające uwagę jak wideo czy pokazy slajdów.

Reklama internetowa - komu zlecić?

Poniżej przedstawiamy ranking 6 094 Specjalistów od Kampanii Reklamowych najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Więcej poradników o reklamie internetowej