Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Uścisk dłoni wykonawcy z zleceniodawcą, zwiastujący udaną współpracę.

Dlaczego każda firma powinna mieć stronę internetową?

Dlaczego każda firma powinna mieć stronę internetową?

author box img

Michał Pliszka

Zaktualizowano: 9 lipca 2021 09.07.2021 Czas lektury: 4min
  • Więcej poradników o stronach internetowych

Ponad 18471 Specjalistów od Stron Internetowych blisko Ciebie

Internet nie służy wyłącznie do przeglądania portali informacyjnych i mediów społecznościowych, czatowania ze znajomymi i sprawdzania skrzynki mailowej. To potężne narzędzie, które może, a nawet powinien, wykorzystać każdy właściciel firmy. I naprawdę nie ma znaczenia jej wielkość. A od czego zacząć? Na pewno od strony internetowej.

Strona internetowa firmowa

Bądź jak 2/3 właścicieli firm

Każda firma powinna mieć profesjonalnie wykonaną stronę internetową, ale świadomość tego faktu wciąż nie jest powszechna w naszym kraju. Daleko nam do średniej Unii Europejskiej, a jeszcze dalej od państw skandynawskich. Wystarczy powiedzieć, że własną stronę internetową w 2018 roku miało niespełna 67% firm w Polsce. Średnia unijna jest o 10% wyższa, a w krajach skandynawskich ponad 90% przedsiębiorstw może pochwalić się posiadaniem witryny WWW. Co więcej, gorzej od Polski wypada zaledwie pięć państw europejskich. To oficjalne dane GUS-u.

I kolejne lata sytuacji za bardzo nie poprawiają. Nadal niemal 1/3 przedsiębiorców nie ma strony firmowej! Dlaczego tak się dzieje?

Niektórzy tłumaczą się tym, że działają z polecenia. Jednak to oznacza, że w ogóle nie myślą o przyszłości. Obecnie mogą mieć klientów, ale niekoniecznie system polecenia sprawdzi się w przyszłości. Inna kwestia, że jakieś koło zapasowe w razie mniejszej liczby zleceń też zawsze się przyda.

Z kolei inni uważają, że wystarczy im konto firmowe na Facebooku. Doprawdy? A co z tymi klientami, którzy w ogóle nie korzystają z social mediów? Niezbyt rozważne, aby z nich rezygnować. Profile w mediach społecznościowych sprawdzają się wyłącznie jako dodatek, a nie jedyna opcja.

Są też i tacy właściciele firm, którzy całkowicie negują sens posiadania strony internetowej ze względu na lokalną działalność. Zapominają, że nawet w takiej sytuacji należy traktować klientów poważnie, tym bardziej że większość konkurentów prawdopodobnie już ma stronę internetową.

Daj się znaleźć i dobrze poznać… jako profesjonalista

Analiza stron internetowych konkurencji

Obecnie już nikt nie szuka danych adresowych w książce telefonicznej czy drukowanych katalogach, ale korzysta z zasobów internetowych. Nikt też nie zagląda do ogłoszeń prasowych. To wyszukiwarka internetowa stała się globalną skarbnicą wiedzy.

Brak strony internetowej sprawia, że firmę zdecydowanie trudniej znaleźć. Nie wyświetla się na branżowe słowa kluczowe wpisywane przez użytkowników, którzy np. szukają konkretnej usługi lub jakiegoś produktu. A jeżeli bezpośrednia konkurencja ma swoją witrynę, oczywiście dobrze zoptymalizowaną, to w wynikach wyszukiwania pojawia się odnośnik. Potencjalny klient może bezpośrednio wejść na taką internetową wizytówkę firmy i dokładnie poznać ofertę. Jeżeli znajdzie to, czego szukał, nie będzie tracił czasu na przeglądanie np. katalogów internetowych.

Co więcej, firma posiadająca własną stronę pokazuje użytkownikom, że idzie z duchem czasu i potrafi dopasować się do nowych trendów. Innymi słowy, zaprezentuje się jako profesjonalista.

Informuj i promuj się non stop

Firmowa strona internetowa jest ważna nie tylko ze względów informacyjnych. Rzeczywiście pełni bardzo ważną funkcję prezentacyjną, ponieważ na niej można umieścić zarówno dane kontaktowe, jak i ofertowe. Klienci mają zatem możliwość poznania całej gamy usług lub produktów, co niewątpliwie ułatwia podjęcie decyzji o skorzystaniu z propozycji.

Jednak to nie wszystko. Bez wątpienia strona internetowa odgrywa wyjątkowo istotną rolę reklamową, i to bez żadnych ograniczeń czasowych czy terytorialnych. Dostęp do zawartych na niej treści jest w każdej chwili bez względu na godzinę czy miejsce pobytu potencjalnego klienta. Nawet w naszym kraju coraz więcej osób sięga po zasoby Internetu, a młodsi ludzie niemal bez przerwy są online. Warto o tym pamiętać.

Strona internetowa pozwala zaistnieć firmie lokalnie, ale i globalnie. To najlepszy sposób, aby zakotwiczyć się w świadomości użytkowników z dowolnego miejsca w kraju czy na świecie. Niewybaczalnym błędem byłoby z takiej opcji nie skorzystać.

Buduj pozytywny wizerunek firmy i podnieś jej wiarygodność

Wydaje się, że już powyższe informacje dowodzą, dlaczego każda firma powinna mieć stronę internetową. Jednak na koniec warto jeszcze wspomnieć o kwestiach związanych z wiarygodnością i wizerunkiem. Potencjalni klienci lubią wiedzieć, z kim mają do czynienia. O wyborze konkretnej firmy często decydują detale. Takim elementem może być właśnie strona internetowa (lub jej brak). Dobrze zoptymalizowana witryna firmowa zawsze podkreśla wysokie kompetencje i świadczy o tym, że przedsiębiorca rzeczywiście poważnie traktuje swoich klientów i kontrahentów. Z kolei brak strony internetowej bywa dyskwalifikujący już na samym starcie.

Dlatego nie warto ryzykować i lepiej zainwestować w wysokiej jakości, porządną stronę WWW, która podnosi wiarygodność firmy, nawet jeżeli chodzi o jednoosobową działalność. W dzisiejszych czasach to konieczność, aby realnie zaistnieć w świadomości klientów jako rzetelny przedsiębiorca. Taki, który myśli też o przyszłości i rozwoju swojej firmy, a nie skupia się wyłącznie na tym, co teraz.

Dodano: 9 lipca 2021 Zaktualizowano: 9 lipca 2021

Jak oceniasz ten poradnik?

Dziękujemy za Twoją opinię!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści

Co moglibyśmy poprawić lub dodać?
Jak działa Oferteo?
Odpowiedz na kilka pytań

Powiedz nam czego potrzebujesz, abyśmy dostarczyli Ci właściwe oferty

Otrzymaj oferty

Poznaj dopasowane oferty specjalistów z Twojej okolicy

Wybierz najlepszą

Porównaj oferty i zadawaj pytania, bezpłatnie i niezobowiązująco