Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

Agencja Reklamowa Haiku Studio

Chojnice

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Dlaczego każda firma powinna mieć logo?

Autor: Agencja Reklamowa Haiku Studio, publikacja: 2021-07-06

Dobrze przemyślany i ciekawy znak graficzny to jedno z najważniejszych narzędzi marketingowych. Logo decyduje w dużym stopniu o rozpoznawalności marki, a zarazem ułatwia sprzedaż produktów lub usług. Jest zatem niezbędne w budowaniu pozytywnego wizerunku każdej, nawet tej najmniejszej, firmy.

Zadania logo

Dobry pomysł na logo

Pierwsza ważna kwestia dotyczy wyjaśnienia, czym jest logoTo znak odpowiadający za identyfikację wizualną firmy, który najczęściej składa się z sygnetu (element graficzny) i logotypu (element typograficzny). Może też zawierać wyłącznie jeden z tych elementów albo jeszcze zostać wzbogacony o tagline (hasło firmowe).

Dobre logo podkreśla indywidualny charakter firmy i pozwala na jej wyróżnienie na tle konkurencji. Przyciąga uwagę, ale też przedstawia wartości kluczowe dla danej marki. Widać je na stronie internetowej (ale też w mediach społecznościowych), wizytówkach, materiałach reklamowych, fakturach czy budynku firmowym.

Odpowiednio zaprojektowane logo powinno:

  • wzbudzać pozytywne skojarzenie u kontrahentów i klientów,
  • być unikatowe,
  • idealnie pasować do specyfiki branży,
  • charakteryzować się estetyką i wysoką jakością wykonania,
  • zdecydowanie odróżniać się od znaków konkurencji,
  • cechować się prostotą i ponadczasowością,
  • być wyraziste, aby przykuwać wzrok.

Dlaczego logo firmy jest konieczne?

Niektórzy właściciele firm nieco bagatelizują potrzebę posiadania logo, a to błąd. Niedobrze też, jeżeli korzysta się z gotowych wzorów, zamiast powierzyć projektowanie logo profesjonalistom. Kiedy podstawowy element identyfikacji firmy prezentuje się amatorsko, to trudno o poważne traktowanie przedsiębiorstwa (nawet tego najmniejszego) przez kontrahentów i klientów. Często właśnie takie detale decydują o powodzeniu.

Logo przyciąga wzrok, a ludzie to głównie wzrokowcy

Zdecydowanie łatwiej zapamiętać charakterystyczny znak czy obraz niż tekst. W związku z tym warto ten fakt wykorzystać. Dobry projekt logo może przyciągnąć uwagę i wzbudzić zainteresowanie. Oczywiście małym firmom trudno porównywać się z gigantami, ale jednak każdy przyzna, że to właśnie charakterystyczne logo wyróżnia np. Coca-Colę, Apple czy Google. Dobrze czerpać wzorce od najlepszych.

Logo to kluczowa część działań marketingowych

Logo tak naprawdę stanowi swoisty łącznik pomiędzy poszczególnymi elementami produktów/usług a materiałami promocyjnymi. Powinno być obecne wszędzie tam, gdzie pojawia się cokolwiek związanego z działalnością firmy – zarówno w przestrzeni online, jak i offline. To ważny symbol na stronie internetowej, ale i na firmowych kontach na portalach społecznościowych. Logo jest (powinno być) obecne w e-mailach wysyłanych do klientów lub kontrahentów. Nie może go też zabraknąć na wizytówkach, ulotkach czy banerach. Dzięki temu łatwiej zadbać o bardzo spójny przekaz.

Logo identyfikuje i wyróżnia

Czasami się zdarza, że dwie firmy mają dość podobne nazwy. W takiej sytuacji to logo sprawia, że odbiorcy nie mają problemów z odpowiednią identyfikacją. Oczywiście, o ile tylko pamięta się o tym, aby ten znak był unikatowy. Inna kwestia, że logo zdecydowanie zwiększa rozpoznawalność danej firmy/marki.

Logo podkreśla profesjonalizm

Żadna poważna firma nie może sobie pozwolić na brak logo, ponieważ świadczyłoby to o amatorskim, wręcz lekceważącym stosunku do odbiorców. Jeżeli klienci i kontrahenci mają wyrobić sobie pozytywne zdanie na temat danej firmy, logo okazuje się niezbędne. Oczywiście takiej wysokiej jakości, ponieważ wszelkie niedociągnięcia w tej kwestii działają tylko na niekorzyść, o czym warto pamiętać.

I jeszcze jedno – brak logo wiąże się z określonym odbiorem. Taka firma jest postrzegana jako nowicjusz, który jednocześnie nie dysponuje większym budżetem. Działa to też w drugą stronę – nawet mała firma zaczynająca dopiero swoją działalność, która jednak decyduje się na logo, zaczyna być automatycznie kojarzona z profesjonalizmem. Dlatego warto zainwestować w ten niewielki znak, tym bardziej że naprawdę nie oznacza to dużych wydatków (szczególnie w kontekście przyszłych zysków).

Logo informuje

Profesjonalnie zaprojektowane logo okazuje się kluczowym nośnikiem informacji na temat danej firmy/marki. Przedstawia odbiorcom określone wartości, mówi o charakterze branży, a także w pewien sposób sygnalizuje, do kogo jest skierowana oferta. W związku z tym należy zadbać o odpowiednią formę logo, idealnie dopasować styl do specyfiki prowadzonej działalności oraz zwrócić uwagę na optymalny wybór kolorów. To ułatwia odbiorcom zorientowanie się, czego tak naprawdę mogą spodziewać się po firmie. Z kolei sama firma nie ma problemów z dotarciem do właściwej grupy docelowej.

Logo wzbudza emocje…

A dzięki temu łatwiej zyskać lojalnych klientów i kontrahentów. Ludzie przywiązują się do pewnych symboli, więc warto ten fakt wykorzystać. Wysokiej jakości logo może okazać się kluczowym elementem w osiągnięciu sukcesu, nawet jeżeli będzie to sukces o charakterze lokalnym.

Właśnie dlatego żadna firma nie może sobie pozwolić na negowanie znaczenia posiadania logo firmowego.

Projektowanie logo - komu zlecić?

Poniżej przedstawiamy ranking 8 445 Specjalistów od Logo najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Więcej poradników o projektowaniu logo i e-marketingu